חיפוש

כיצד מתאימים נעל אורטופדית נכונה לחולי סכרת?

חולי סכרת נמצאים בסיכון לחלות בזיהומי עור ברגליים.

מדובר בפטריות, בזיהומים שעשויים להיות עמוקים ולעיתים אף במצבים שגורמים להפרעה של מבנה הרגל.

חשוב לדעת כי מדובר במצבים שניתן להימנע מהם.

 

כיצד ניתן להימנע ממצבים אלו?

קודם כל, חולה סכרת צריך להיות מודע לכך שהוא נמצא בסיכון זה. הידיעה עשויה להביא למצב של הקפדה שיכול למנוע התדרדרות של זיהומים ומפגעים בכפות הרגליים.
חשוב לדעת, אם אתה חולה סכרת ונתקלת במשהו חריג בכף הרגל, אל תטפל בו באפון עצמאי. חשוב לגשת אל הרופא המטפל כדי שיאבחן במה מדובר וייתן לך הנחיות לטיפול נכון ולמניעה.

נעילת נעליים אורטופדיות בלבד

כדי לשמור על כפות הרגליים שלך בריאות ככל האפשר, אנחנו ממליצים לנעול אך ורק נעליים אורטופדיות.
אם טרם שמעת, ישנן נעליים אורטופדיות לחולי סכרת.

 

כדי להתאים נעל אורטופדית לחולה סכרת צריך לבדוק שהיא כוללת את המאפיינים הבאים:

  • נעל רחבה

לעיתים חולי סכרת נועלים נעליים שאינם מתאימות להם, דבר שגורם לעיתים קרובות למצב של פגיעה בזרימה של הדם.
הנעליים האורטופדיות שמותאמות לחולי סכרת הן רחבות יותר והן מאפשרות לדם לזרום ללא הפרעות. מדובר בנושא חשוב מאוד שכדאי לשים לב אליו בעת קנייה של נעליים לחולה סכרת מכיוון שפגיעה בזרימת הדם עשויה לגרום למפגעים בכפות הרגליים. כאשר יש זרימה חלשה בכף הרגל, עולה הסיכוי כי ייוצרו כיבים בעור וכך היכולת הטבעית של הגוף לרפא את עצמו פוחתת. במצב זה עשויים להופיע פטריות וחיידקים שעלולים רק להחמיר את המצב ולגרום לזיהום עמוק עוד יותר.

 

  • נעל בעלת אפקט אוורור

הנעליים האורטופדיות מותאמות לחולי סכרת מבחינת האווריריות שלהן. הן עשויות מחומרים "נושמים" שמאפשרים לכף הרגל להיות מאווררת. הבעיה בנעליים שאינן מותאמות היא שהזיעה נשארת על כף הרגל ואינה מתנדפת. כף הרגל נשארת לחה. הדבר מעלה את הסיכוי למדגרה של חיידקים שעשויים לגרום לפצעים, זיהומים ועוד.

נסכם את דברינו באופן הבא,
יש לנו כמה המלצות חשובות מאוד לחולי סכרת.
כמו שנאמר קודם לכן – אנחנו ממליצים לנעול אך ורק נעליים אורטופדיות שמותאמות לחולי סכרת.
בנוסף, טפחו את הציפורניים שלכם. שימו לב שאתם גוזרים את ציפורני האצבעות ברגליים לעיתים קרובות, אחת לכמה ימים. בעת הגזירה חשוב לבדוק שלא השארתם קצה חד באחת או יותר מהציפורניים.
אנחנו ממליצים להימנע ממצבים שבהם אתם הולכים יחפים. להימנע מחימום של כפות הרגליים לעיתים קרובות באמצעות בקבוק חם או אמבטיה חמה. אנו ממליצים לשטוף את כפות הרגליים במים פושרים תוך שימוש בסבון עדין והתבוננות על כף הרגל.
עקבו באופן יום יומי אחרי כפות הרגליים שלכם, שימו לב לכל חלקיהם ובדקו האם הופיעו נגעים חדשים, אדמומיות או שלפוחיות. אם כן, גשו בהקדם לרופא המטפל.

 

זוג נעליים

אולי תאהבו גם את