חיפוש

3 יתרונות בקניית דירה בנאמנות

קניית דירה או נכס מקרקעין אחר היא בדרך כלל עסקה משמעותית שכרוכים בה סכומי כסף גדולים מאוד. בעקבות כך בעולם הנדל"ן התפתחו סוגי עסקאות רבות ושונות שנועדו לתת מענה למגוון רחב של צרכים ונסיבות. בכתבה שלפניכם נסקור סוג עסקה שרוב האנשים לא מכירים – קניית דירה או נכס אחר דלא ניידי בנאמנות. 

 

מה זה קניית דירה בנאמנות ואיך זה נעשה?

קיום עסקה במקרקעין בנאמנות היא בעצם ביצוע עסקה בנדל"ן על ידי נאמן, שמונה על ידי הקונה או הבעלים של הנכס שבו מתבצעת העסקה. במצב זה, הנכס שיימכר יירשם לזכותו של הקונה האמיתי, והנאמן שביצע את העסקה בפועל רק מקיים את רצונו של בעל הנכס או הקונה.

בכדי לבצע עסקה שכזאת יש צורך במינוי נאמן. אפשר למנות כנאמן מכר או קרוב משפחה, ואפשר להשתמש לצורך כך בשירותיו של  עו"ד מקרקעין שעליו אתם סומכים. חשוב מאוד למנות נאמן שעליו אתם סומכים לבצע את ההחלטות הנכונות בנכס המדובר, מכיוון שיש בידיו כוח רב להחליט על עתיד הנכס ברגע שניתנה לו הנאמנות.

 

ריכזנו כאן 3 סיבות שבגללן אנשים מבצעים עסקת נדל"ן באמצעות נאמן.

 

1 – סודיות ושמירת מידע בעת קניית דירה בנאמנות

לעיתים קרובות יש צורך בשמירת סודיות בעת קניית נכס. לדוגמא, יש מקרים שחשיפה של המכירה תגרום לכך שהמוכר יעלה את ערך הנכס כתוצאה ממידע שהגיע לידיו. במקרים כאלה, הנאמן הוא זה שישמור על פרטיות הקונה, וימנע ממידע לא רצוי להגיע לידי הצד השני בעסקה.

הדבר נדרש גם במקרים של עסקה בין בני משפחה, שהצדדים בה לא מעוניינים לפרסם בקרב בני המשפחה האחרים. קיום של העסקה באמצעות נאמנים יכולה לפתור את הבעיה בקלות יחסית.

 

2 – הימנעות מהצורך לכתוב צוואה מסודרת

בכדי להעביר בית באמצעות צוואה, יש לכתוב צוואה מסודרת, לחכות למות המורישים, לאשר את הצוואה מול רשם הצוואות, ולחכות ולראות אם לא הוגש ערעור בנושא. לכן הפתרון של העברת דירה לנאמנות של היורש העתידי, יכולה לחסוך הרבה טרחה בעתיד. משפחות רבות מגלות שבאמצעות העברת נאמנות אפשר לפתור בעיות שהיו מתעוררות אם היו מעבירים את הנכס בצוואה.

 

3 – הפחתה או הורדה של תשלום המס על העברת מקרקעין

בעת מכירת או קניית דירה בנאמנות, המס על הנכס ישולם על פי הזכאות של הנהנה, כלומר מי שמינה את הנאמן לקניית או מכירת הדירה. לאחר מכן, בהעברת הדירה בין הנאמן לנהנה, לא ישולם מס נוסף, ועסקה זאת נחשבת כעסקה שאין עליה מיסוי כלל.

חשוב להדגיש, שבכדי ליהנות מהטבת מס זאת, יש לדווח לגורמים הרלוונטיים על קניית הנכס ועל קנייתו בנאמנות ולעשות זאת תוך 30 יום מקיום העסקה. במקרים כאלה לא ישולם המס בהעברת הנכס בין הנאמן לנהנה. חשוב לציין שרשות המיסים רשאית לשלוח בודק, שיבדוק שהעסקה בנאמנות לא הייתה פיקטיבית לצורך קבלת הטבת מס.

קניית דירה

אולי תאהבו גם את