חיפוש

איך מתבצע ייבוש תת רצפתי?

נזקי מים בבית שלכם הם תופעה לא נעימה, אך כזו שלצערנו עלולה להתרחש לעיתים. אם זה בגלל התפוצצות של צינור, נזילה סמויה או בלאי של הצנרת – עודפי מים עלולים להישאר מתחת לרצפה ולגרום לנזקים מסוגים שונים, ביניהם נזק לרצפות, התפתחות של עובש ועוד.

לצורך כך, המציאו את שיטת הייבוש התת רצפתי, שמשמשת לייבוש רטיבות במהירות וביעילות, תוך מזעור נזקים לבית. אז איך מתבצע תהליך זה? נסביר זאת ועוד במאמר שלפניכם.

 

מה זה ייבוש תת רצפתי?

ייבוש תת רצפתי הוא תהליך שמשמש לייבוש רצפות רטובות או מוצפות בעקבות בעיות בצנרת. המטרה של תהליך זה היא לייבש את כל האיזורים הלחים בכדי למנוע מבעיות שונות להתרחש, כגון נזק לרכוש, למבנה ולבריאות. אם אתם מחפשים איש מקצוע בתחום אתם מוזמנים לפנות אל ייבוש תת רצפתי עם אושר לוי.

 

שלב ראשון: הסרת מרצפות

כדי להגיע אל האיזורים הרטובים והלחים מתחת לרצפה שלכם יהיה צורך לרוב לפנות את הדרך למען החדרת המכשור השונה. על כן פעמים רבות השלב הראשון יהיה הסרה של מרצפות או כל דבר אחר שמפריע לאיש המקצוע להגיע אל יעדו. בשלב זה גם ייבחן המצב של הצנרת והרצפה ותותאם השיטה הנכונה עבור ביצוע הייבוש.

 

שלב שני: שאיבת מים

השלב השני בייבוש תת רצפתי הוא שאיבת כל המים העומדים שמתחת לרצפה. לפעמים נזילה תגרום לשלוליות רבות ויש לסלק אותן במהרה. דבר זה נעשה בדרך כלל עם משאבות שיכולות להכיל כמות גדולה של מים ולבצע את השאיבה במהירות.

 

שלב שלישי: ייבוש

  • לאחר שהמים העומדים טופלו, הגיע הזמן לייבש את כל הלחות שנספגה בקרשים. אחת השיטות הנפוצות להסרת רטיבות מהרצפה היא מכונות מסירות לחות. מכונות אלו פועלות על ידי שאיבת הלחות מהאוויר וריכוז שלה בתוך מיכל מים- או ניקוז שלה דרך צינור ייעודי. על ידי הפעלת מכונה זו באיזור הנגוע, הלחות בקרשים תישאב החוצה ותהליך הייבוש יהיה מהיר יותר.
  • שיטה נוספת לייבוש תת רצפתי היא שימוש בגופי חימום שונים להגברת הטמפרטורה ותנועת האוויר באיזור שנפגע מהלחות. באמצעות גופים אלה הלחות תתאדה מלוחות הרצפה. שיטה זו יעילה במיוחד בשילוב עם השיטה הקודמת שסיפרנו עליה.
  • עוד שיטה לייבוש תת רצפתי היא מחצלות ייבוש מיוחדות שמונחות מתחת לרצפה. מחצלות אלה מיועדות לסילוק של הלחות אל מחוץ לקרשים.
  • קיימות כמובן שיטות נוספות כשכל איש מקצוע בוחר בשיטה שמתאימה לו ולכם.

 

שלב רביעי: וידוא של תהליך הייבוש

לא משנה באיזה שיטה בחרו להשתמש לצורך תהליך הייבוש התת רצפתי, מדובר בתהליך שדורש ווידוא קפדני בכדי להבטיח שכל הלחות הוסרה והבעיה נפתרה. על כן איש המקצוע עלול לחזור על אותה הפעולה מספר פעמים בכדי לוודא את תהליך הייבוש.

ייבוש תת רצפתי

אולי תאהבו גם את

מה הפח הכי טוב
מה הפח הכי טוב?

בתי עסק, ארגונים, חברות ומוסדות ציבור, חייבים לבחור את הפח שהכי מתאים גם להם וגם לעובדים או לעוברי אורח. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין

קראו עוד »
4 דרכים להנציח את יקירכם
4 דרכים להנציח את יקירכם

הפרידה מהיקרים לליבנו היא אחד הרגעים המורכבים והעצובים בחיינו. אחת הדרכים להתמודד עם הכאב והאובדן היא להנציח את זכרם בצורה מכובדת וראויה. מהם אם כן

קראו עוד »