חיפוש

5 טיפים לעיצוב המטבח

המטבח הוא המקום המרכזי של הבית וברוב הבתים הוא הפך לחלל פתוח המתכתב עם הסלון. מדובר על מטבח פונקציונאלי שמשרת גם את החלק העיצובי ומשפיע על העיצוב הכולל של הבית. קבלו 5 טיפים לעיצוב מטבח המותאם לצרכים שלכם ולעיצוב של הבית.

 

1 – עיצוב מטבח באפס מאמץ

כשמדובר על עיצוב מטבח באפס מאמץ, מדובר על רכישת פריטים המוסיפים לו חן ומותאמים לאלמנטים הקבועים במטבח. למשל, פריטים כמו מגש לחלות העשוי מבטון, פמוטים, שעון קיר או שעון שולחני, אגרטל דקורטיבי, קערת פירות, צנצנות הרמטיות, מלחיות ופלפליות מעוצבות, מתלים למגבות מטבח ועוד.

כל אלו הם תוספת שימושית ועיצובית שעושה את ההבדל. ניתן לרכוש את הפריטים הללו באתר https://d-a-r-y-a.store בצורות, צבעים וגדלים שונים בהתאם לגודל המטבח ולתוספות שתרצו להכניס אליו.

 

2 – קישוט ושימוש בהינף יד

כאשר מעצבים מטבח מודרני חשוב להמעיט בפריטים מאחר והדגש הוא על מינימליזם. המטבח המודרני בנוי מקו פשוט ונקי, בצורה אלגנטית וללא עומס מיותר. לפיכך, אין צורך לאסוף אביזרים מיותרים, אלא לבחור בפריטים שימושיים ויפים המתכתבים עם סגנון זה.

בנוסף, חומרים כמו מתכת, זכוכית ובטון מאפיינים את הסגנון ולכן חומרי גלם אחרים יתאימו פחות. כל פריט צריך להיבחר בקפידה ולהיות פרקטי ומעוצב. צבעים כמו: שחור, לבן ואפור הם הצבעים המתאימים ביותר לסגנון המודרני ולכן גם אותם יש לקחת בחשבון כשרוכשים פריטים עיצוביים למטבח.

 

3 – חלוקה שווה של אזורי האחסון

לפני שמזמינים מטבח מומלץ לתכנן את חלוקת הארונות ומגירות האחסון בצורה בה יהיה קל ונוח לשלוף את הכלים והמוצרים על מנת לא לייצר עומס במטבח. במידה ומתקינים במטבח גם אי המשמש כמשטח עבודה וכאזור הסעדה, חשוב להקפיד על מרחק של לפחות מטר מהשיש והארונות כדי שיהיה ניתן לנוע בנוחות. גם האי יכול לשמש כאזור אחסון אם מתכננים בצורה נבונה מגירות נשלפות וארונות מתחתיו.

 

4 – פיזור מוצרי החשמל במטבח

בתכנון מטבח יש לתת דגש למוצרי החשמל המשמשים אתכם. במטבח המודרני נהוג לאחסן את מכשירי החשמל בתוך ארונות או קלאפות. למשל תנור בילד אין, מקרר המוסתר בנישה עם סגירה של דלתות הזהות לארונות המטבח, מיקרוגל שנפתח באמצעות קלאפה, מדיח כלים מובנה בארון מתחת לכיור ועוד.

את הכיריים לא ניתן להסתיר בארונות אך אם הן מקובעות במרכז האי או השיש יהיה לכם קל יותר לבשל ולזוז במטבח. מכשירי חשמל אחרים כמו מיקסר, מעבד מזון וכד' יכולים להיוותר בתוך הארונות ולהישלף בהתאם לצורך. כך משיגים מראה אסתטי ואחיד שגורם למטבח להיראות נקי ומסודר יותר.

 

5 – חיפוי מודרני וקל לניקוי

יצירת חיפויים במטבח המודרני יכולים להיות באמצעות יחידת שיש אחידה, חיפוי קרמיקה או זכוכית. אפשר גם לשלב את הבטון כחיפוי כשרוצים לקבל תוצאה של מטבח תעשייתי-אורבני.

עיצוב מטבחים

אולי תאהבו גם את