חיפוש

אל מי לפנות אם זומנתם לחקירה בעבירת תעבורה?

חקירות של עבירות תעבורה נערכות כמו חקירות פליליות אחרות שעורכת המשטרה. למרות זאת ישראלים רבים לא מכירים בחומרת עבירת התנועה שביצעו, ולכן סובלים מעונשים כבדים מכיוון שלא נערכו לחקירה ולכתב האישום כראוי. בכתבה שלפניכם נעבור בקצרה על עבירות התעבורה הנפוצות במדינה ולמי פונים כשמוזמנים לחקירה על עבירת תנועה. 

 

חקירה באזהרה על ידי מחלקת תעבורה במשטרה

בישראל הזמנה לחקירה על ביצוע עבירת תנועה דומה מאוד לזימון בגין ביצוע עבירה פלילית מכל סוג. על החוקר להודיע לנחקר כי עומדת לו זכות השתיקה וכי הדברים שיאמר בחקירה עלולים לשמש כנגדו.

כמו כן על החוקר להודיע לנחקר כי הוא יכול להתייעץ עם עורך דין לפני תחילת החקירה. במהלך החקירה יבקש החוקר מהנחקר לספר לו בשפתו על האירועים שהתרחשו בזמן ביצוע העברה, ויציג לו שאלות במטרה להבין את האירוע בצורה טובה יותר.

 

מה הן עברות התעבורה הנפוצות במדינת ישראל?

בישראל עבירות התנועה הנפוצות ביותר הן עבירות של נסיעה במהירות גבוהה מהמותר, עבירה של נסיעה ברמזור אדום, עבירה של סיכון הכביש והמשתמשים בו על ידי נסיעה פרועה ועבירות של עקיפה שלא כחוק.

כל אחת מעבירות אלה עלולה להוביל לזימון לחקירה ולהגעה לבית משפט לענייני תעבורה, לפי החומרה של העבירה ולפי העבר של מבצע העבירה. עבריין שביצע את העבירה שבגינה הוא הואשם בעבר, ייתקל בהתייחסות חמורה יותר לעבירתו על ידי המשטרה, הפרקליטות ומערכת המשפט.

 

עם מי להתייעץ לפני חקירה באזהרה במשטרה?

לפני שמגיעים לחקירה במשטרה בגלל עבירת תנועה זאת או אחרת, כדאי מאוד להתייעץ עם עורך דין תעבורה. עורך דין זה התמחה במשפטים ובחוקי התעבורה השונים והוא יוכל לעזור לכם להפחית ואולי אף לבטל את האישומים שמולם אתם מתמודדים.

חשוב מאוד להבין כי גם אם אתם מאמינים שאתם נהגתם כשורה ולא נעברה על ידכם אף עבירה, וגם אם אתם מאמינים שאין אתם אשמים לחלוטין, עדיין כדאי להתייעץ עם עורך דין ותיק ומקצועי לפני שמגיעים לחקירה במשטרה.

 

איך לבחור עורך דין תעבורה טוב?

בעת שבוחרים עורך דין תעבורה שייצג אתכם במשפט נגדכם, חשוב לשים לב למספר נושאים חשובים. התמחות ספציפית – האם תעבורה היא ההתמחות היחידה של עורך הדין שלכם או שהוא עוסק במספר תחומים במקביל? מה הניסיון של עורך הדין בייצוג נאשמים במצבכם? ולבסוף מה היא עלות השכר של עורך הדין שאותו תרצו לשכור? מענה על השאלות האלה יעזור לכם לבחור את העורך דין שיעזור לכם בצורה הטובה ביותר.

 

מה לעשות במקרה שזומנתם לחקירה בעבירת תעבורה?

במקרה שזומנתם לחקירה במשטרה בגין עבירת תנועה זאת או אחרת, הדבר החשוב ביותר הוא לפנות לעורך דין לענייני תעבורה לשם ייעוץ וליווי בתיק זה. פנייה לעורך דין בזמן הנכון תעזור לכם לבטל את האישומים נגדכם או להפחית אותם ככל האפשר.

עורך דין תעבורה

אולי תאהבו גם את