חיפוש

העברת סטארט אפ לחו"ל

סוף סוף עליתם שלב ואתם מעבירים את הסטארט אפ לחו"ל. מה חובה לעשות ומה אסור לשכוח?

 

סטארט אפ מנוהל על ידי אנשים עם מטרה והרבה אומץ. לכל סטארטפיסט ישראלי יש חזון ורצון שלרוב ישלב גם מטרה פשוטה לכבוש את העולם. צעד משמעותי בדרך להגדלת העסק או החברה הוא מעבר לחו"ל. פעולה זאת פותחת את הסטארט אפ לאופקים חדשים שמקימיו רק חלמו להגיע אליו לפני. זאת לא חייבת להיות דרך בודדה, ישנן קיום המון חברות אשר מציעות עזרה וליווי מקצועי בתהליך ותוכלו לקרוא פרטים נוספים על כך באתר  adecco.co.il.

 

סטארט אפ

מצלצל לכולנו מוכר בתור חלום שלנו או של מישהו לידינו בדרך כלל בשילוב המילה אקזיט או כסף. בוודאי שמעתם מושג זה כבר המון פעמים או בתרגומו לעברית "חברת הזנק". מדובר בחברה אשר סובבת סביב רעיון לפתרון בעיה או קידום תהליך מסוים בארץ או בעולם תוך התחלה מינימלית במשאבים ובעובדים, יצירת אבטיפוס, טיוטה או רעיון מוצק וגיוס משקיעים מכל העולם על מנת להגדיל ולהגדיל את החברה ולהפוך את הרעיון למציאות.

 

הטבות מס

מסתבר ומצער שלחברות סטארט אפ קטנות ולעסקים בכללי לפעמים שווה להעביר את החברה למדינה אחרת בעיקר מבחינת הטבות מס. חשוב לקחת בחשבון שהעברת חברה לחו"ל כן תצריך בהוצאות מיסוי נוספות כגון מיסים על ייצוא ועל העברת נכסים אך בהתאמה גם תקבלו הטבות מס על כך שהחברה כבר לא ממוקמת בארץ ולכן עובדיה הם אמנם אזרחים ישראליים אך לא תושבים ישראליים אל מול רשות המיסים.

 

ביטוח העסק

אחד הדברים הכי פחות אינטואיטיביים לנו הוא רכישת ביטוח לעסק שלנו, אך מסתבר שדבר זה מומלץ מאוד במסגרת העברה של סטארט אפ למדינה אחרת. בגלל שמדובר בעסק ראשוני וחלש מבחינת כוח משפטי וכוח אדם הוא הופך חשופף מאוד לתביעות ולסיבוכים משפטיים כאשר אתם מעבירים את הסטארט אפ לחול, בעקבות זאת מומלץ מאוד לרכוש ביטוח אשר מטרתו לכסות עלויות לא צפויות אלו ואחרות. כמובן שסוג הביטוח הוא כתלות במדינה אליה עברתם.

 

העסקת עובדים

בדרך כלל סטארט אפ יהיה מורכב מכמות קטנה של כוח אדם אך עדיין הגיוני שיהיו מועסקים בה עובדים אשר לא כולם מנהלים מבחינה היררכית. במסגרת ההעברה למדינה אחרת חשוב לוודא את תנאי ההעסקה מבחינת החוקים וההגבלות המשתנות בין ישראל למדינה החדשה וגם את ההסדרים שנוצרו על מנת לתאם בין הפערים שנוצרים בין המדינות.

 

סטארט אפ הוא עסק מיוחד ורגיש אשר הופך אותו לחשוף לתביעות והפסדי כסף. העברת העסק לחו"ל יכולה להיות הזדמנות עסקית גדולה אך חשוב לוודא שאתם מכוסים מבחינת ביטוח ושינוי תנאי העסקה לעובדים במדינה החדשה. באופן כללי מומלץ תמיד לוודא את הגבלות והיתרי המס של העסק שלכם ולהעמיק בכל המשימות שעליכם לעשות טרם ואחרי המעבר.

 

סטראט אפ

אולי תאהבו גם את

מהו שיווק דיגיטלי
מהו שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הוא תחום דינמי וצומח במהירות, הכולל אסטרטגיות וטכניקות שונות המשמשות לקידום מוצרים או שירותים באמצעות פלטפורמות מקוונות. בעידן הדיגיטלי, עסקים מכל הגדלים ממנפים

קראו עוד »
עֵסֶק
10 דרכים לצמוח כעסק

בנוף העסקי התחרותי של היום, על החברות לחפש כל הזמן דרכים לצמוח ולהתרחב. בין אם מדובר על סטארטאפ או ארגון מבוסס, יישום של אסטרטגיות לצמיחה

קראו עוד »