חיפוש

מה הם המקרים הנפוצים בהם נעזר בעורך דין דיני עבודה?

תחום דיני עבודה הוא אחד מן התחומים המשפטיים הנפוצים ביותר ומכאן סבירות גבוהה יותר כי ניתקל בו במהלך חיינו.

כולנו ניתן להניח באיזה שהוא שלב בחיים בין אם במוקדם ובין אם במאוחר נמצא את עצמנו ביחסי עובד מעביד.

בדומה למערכות יחסים אחרות גם את מערכת יחסים הזו דואג החוק להסדיר תחת תחום דיני העבודה.

לכן, במידה ואתם נתקלים בקשיים או בחוסר ודאות במערכת יחסים זו, בין אם אתם מהצד המעסיק ובין אם מצד העובד, מומלץ לפנות לעורך דין מומחה בתחום על מנת שזה יוודא וינחה אתכם איך לפעול בצורה החוקית הטובה ביותר בשבילכם.

 

מה נכלל תחת דיני עבודה?

דיני העבודה מתעסקים במערכת הזכויות והחובות הקיימת בין מעסיקים ועובדים. תחת דיני העבודה נוכל למצוא מגוון רחב של תחומים משפטיים, בין היתר, הסכמי פרישה והעסקה, ימי מחלה וחופשה הריון ולידה, אי תחרות, הסכמי סודיות ועוד. כל תחום משפטי כזה עלול לטמון בחובו ראית עולם שונה וחיכוכים שלעיתים נגרמים הן מחוסר הידע של המעסיק והעובד והן ממחלוקות המתעוררות סביב הנושאים השונים. תחום דיני העבודה הוא דינמי ומשתנה, הפסיקה והחקיקה מתחדשת לעיתים קרובות ולכן כדאי להתייעץ מעת לעת עם עורך דין מומחה כדוגמת https://liatfaigel-law.co.il.

 

זכויות העובדים

הדבר החשוב ביותר אותו יש להבין על דיני עבודה הוא שלא ניתן להתנות עליהם. הזכויות הנמנות בחוק המיועדות לעובדים נועדו להגן עליהם ואין אפשרות להתעלם מהן. דוגמאות לזכויות:

  • דמי מחלה- עובד אשר בעקבות מחלה נאלץ שלא להגיע לעבודה יהיה זכאי לתשלום בגין הימים אותם הוא החסיר החל מהיום השני.
  • חופשה שנתית- לכל עובד יש זכאות לקבלת ימי חופשה בתשלום. בעבור כל שנה בחמש השנים הראשונות, יגיע לעובד כ-שישה עשר ימי חופשה, מהשנה השישית שמונה עשר ובשביעית כ- עשרים ואחד יום, לאחר מכן יצבור העובד בכל שנה יום חופש נוסף עד להגעתו למספר ימי חופשה מקסימליים לשנה שהוא עשרים ושמונה ימים.
  • שימוע לפני פיטורין- לכל עובד יש את הזכות לקבלת שימוע לפני פיטורין. דבר זה יאפשר לעובד להגן על עצמו אל מול המעסיק המעוניין לפטרו ואולי אף לגרום לכך שפיטוריו ישקלו מחדש. בהתאמה, אסור למעסיק למסור את מכתב הפיטורין בסיום השימוע, אלא עליו להמתין לפחות מספר ימים.

 

ייצוג מעסיקים

ביחסי עובד מעסיק, מוטלת על המעסיק אחריות רבה בכל הקשור לדיני עבודה. הוא מחויב לשמור על יחסים הולמים בעבודה, עליו לבצע הסכמים על פי החוק, דאגה להתנהלות השוטפת והתעסקות עם סיומי העסקת עובדים. מתוקף מורכבות זו, מומלץ למעסיקים להתייעץ עם עורך דין המומחה בדיני עבודה, על מנת שזה ייעץ, ילווה ויוודא כי המעסיק יהיה מוגן מפני תביעות עתידיות.

 

משקל

אולי תאהבו גם את