חיפוש

הכירו את האפקט הטיפולי של optune

גידולי גליובלסטומה יכולים להתפזר במהירות רבה בחלקי המוח השונים. הדבר נובע מקצב התרבות מואץ של התאים הממאירים ומהיכולת של הגידול ליצור כלי דם שיזינו את המשך צמיחתו. בגלל צורת הגידולים ומיקומם במוח יש קושי להסיר אותם בניתוח וגם לאחר טיפולי כימותרפיה והקרנות הסרטן עשוי לחזור. במאמר זה נעסוק בשיטה הטיפולית החדשה בשדות חשמליים באמצעות מכשיר האופטיון והאפקט הטיפולי המיוחד שלה.

 

מנגנון שהשתבש

היחידה הבסיסית ביותר המרכיבה את כל איברי הגוף החי הוא התא. התאים נמצאים תחת בקרה מורכבת של הגוף הקובעת את מחזור החיים של כל התאים. מחלות סרטן נובעות מיצירה בלתי מבוקרת של תאים לא תקינים המשכפלים את עצמם ומתפשטים. גידולים סרטניים נבדלים, הן במיקומם בגוף והאיבר הספציפי אותו הם תוקפים והן בקצב ההתפשטות שלהם.

 

טיפול שדות חשמליים

גידולים סרטניים מתפשטים כאמור באמצעות תאים לא תקינים שיצאו משליטה ומתחלקים שוב ושוב בקצב מהיר.  הטיפול בשדות חשמליים משבש את המטען החשמלי של התאים הסרטניים ובכך מונע את תהליך השכפול והחלוקה. הדבר נעשה באמצעות העברה של אותות חשמליים ממכשיר optune בתדרים מתחלפים ובעצימות נמוכה ישירות אל תאי הגידול הסרטניים במוח.

 

שיבוש מנגנון החלוקה

האפקט הטיפולי של שיטת טיפול זו בא לידי ביטוי בשלב שבו התאים מייצרים את החומר המכונה מיקרוטובולי. בעת שיבוש השדה החשמלי נוצרת הפרעה במיקרוטובולי והדבר גורם לכך שהמטען הגנטי של התאים אינו יכול להסתדר בצדדים מנוגדים לקראת תהליך החלוקה של התא. מכיוון שקצב החלוקה של התאים הבריאים  הינו איטי יותר שיבוש השדה החשמלי אינו פוגע בו.

 

הוכח כבר מחקרית

היעילות של הטיפול בשדות חשמליים והאפקט הטיפולי של המכשיר נבדקו קלינית במספר מחקרים שונים בשנים האחרונות. בין היתר נמצא כי הטיפול העלים לחלוטין גידולים בקרב חולים שעברו ניתוח הסרה חלקי המלווה בטיפולי קרינה וכימותרפיה כאשר התאים הסרטניים חזרו. על מנת שהטיפול יעבוד המטופל חייב להשתמש במכשיר כל שעות הערות ובמשך חודשים.

 

למגוון של מצבי מחלה

האפקט הטיפולי של אופטיון לחולי גליובלסטומה יכול לבוא לידי ביטוי, הן בתור טיפול קו ראשון והן לאחר כישלון של טיפולים קודמים. כפי שציינו, ישנה חשיבות גדולה להפעיל את המכשיר ברציפות, על מנת שאפקט הטיפולי יהיה מקסימלי וימנע מהתאים הסרטניים להתחלק. הטיפול אינו פולשני אך הוא דורש חבישה מתמשכת של הקסדה והדבר בולט ויזואלית במרחב הציבורי.

 

סיכום האפקט הטיפולי

לסיכום הנושא, במאמר זה הסברנו את האפקט הטיפולי של מכשיר האופטיון. כפי שציינו, המכשיר משבש את חלוקת התאים הסרטניים והשימוש בו חייב להיות מתמשך ורציף לאורך תקופה ארוכה. משך הזמן הכולל לטיפול במכשיר תלוי במצב של המחלה ולרוב יש להמשיך את הטיפול, במקביל לטיפולים האחרים, עד להעלמת כלל התאים הסרטניים.

רופא

 

אולי תאהבו גם את