חיפוש

החשיבות שבבדיקת קרקע

כשאנחנו עוברים ברחוב ונתקלים בפרויקט בנייה, אנחנו מודדים את ההתקדמות לפי הנראית לעין, כמו עמודים או קירות. אנשי מקצוע, לעומת זאת, יודעים שעוד הרבה לפני שלב הבנייה על פני הקרקע, יש שלבי עבודה חשובים ובסיסיים ביותר. אחד החלקים החשובים ביותר שעושים לפני התחלת פרויקט בנייה, הוא החלק של בדיקת הקרקע. אז כיצד מתבצע תהליך הבדיקה ומה בודקים בדיוק?

 

בדיקת קרקע

עוד לפני שמתחילים לתכנן את הבנייה, מבצעים בדיקת קרקע בשטח שמועמד לבנייה. בדיקת הקרקע היא חלק חשוב מאוד שחייבים לעשות בתחילתו של כל פרויקט בנייה. תהליך בדיקת הקרקע נעשה באמצעות קידוחי ניסיון שעליהם אחראי יועץ קרקע. היועץ הוא הגורם המוסמך שמקבל החלטה אילו קידוחי ניסיון יש לבצע בשטח כדי שיוכל להפיק דו"ח קרקע.

 

קידוחי ניסיון

קידוחי ניסיון הם הבדיקה של הקרקע בפועל. מטרת הקידוחים היא לבדוק פרמטרים שונים שמודדים את איכות הקרקע והתאמתה לבנייה. הקידוחים בודקים את חוזק הקרקע, את גמישות הקרקע, את משקלה ואת מידת החדירות שלה. המדדים נקבעים על ידי חישוב מתמטי שבודק את צפיפות הקרקע ביחס למשקל ולנפח שלה. בדיקות קרקע יכולות להשפיע על צורת הבנייה שתקבע לפרויקט.

 

חשיבות בדיקת הקרקע

כדי להכין קרקע לבנייה, יש צורך להכיר את המאפיינים שלה לעומק. יש פרמטרים שצריך לקחת בחשבון לקראת פינוי הקרקע, הידוק האדמה והצבת תשתיות. אחד הפרמטרים המשמעותיים והחושבים ביותר הוא צפיפות הקרקע, שתמיד בודקים בצורה מדוקדקת. מדד הצפיפות חשוב כדי להבין את מידת העומס שניתן להפעיל בשטח בעת העבודות והתהליכים ההנדסיים.

 

צפיפות הקרקע

כמו שאמרנו, אחד הפרמטרים שחשוב לבדוק לפני תחילת הבנייה, הוא צפיפות הקרקע. הצפיפות משתנה בין שטחי קרקע שונים ומושפעת ממספר נסיבות סביבתיות. מזג האוויר משפיע על צפיפות הקרקע, ובעיקר רמת הלחות. לחות גבוהה תגרום לקרקע להיות עמידה פחות ללחצים ועומסים. סוג האדמה גם משפיע על הצפיפות שונה. קיימים סוגים שונים של קרקעות ולכל סוג רמת צפיפות שונה.

 

כיצד מתבצעת בדיקת הקרקע

בדיקת הקרקע מתחילה בבדיקת שטח של יועץ קרקעות, שמקבל החלטה על סוגי הקידוחים הנצרכים בשטח. קידוחי הניסיון נעשים לפי התכנית שהוכתבה על ידי יועץ הקרקע, ומתבצעים על ידי לקיחת דגימות קרקע משכבות הקרקע השונות. הדגימות נארזות ונשלחות למעבדות שמתמחות בדגימות קרקע ועל בסיס הניתוח שמתקבל, מתקבלות החלטות שונות לגבי שיטת הבניה.

 

לסיכום

בדיקת קרקע היא בדיקה שעומדת בבסיסו של כל תהליך בנייה. את הקרקע בודקים בתהליך של קידוחי ניסיון, שמהלכו נקבע על ידי יועץ קרקעות ומתבצע בדקדקנות רבה. במהלך קידוחי הניסיון לוקחים דגימות משכבות קרקע שונות ושולחים לבדיקת מעבדה, שמנתחת את מאפייני הקרקע בחישוב מיוחד. תוצאות הבדיקה ישפיעו על המהלכים ושיטות הבנייה בשטח, מהיסודות ועד שיעמוד הבניין על תילו בשעה טובה…

פועלים

 

אולי תאהבו גם את

רצפה
אלו סוגי פוליש לרצפה יש?

פוליש לרצפה מכניס לבית תחושת רעננות, יוקרה וניקיון. קיימות מספר דרכים להפוך את המרצפות העכורות למבריקות ונקיות. כדי להשיג את האפקט המושלם חשוב להכיר את

קראו עוד »
מעבר ציוד
מה עושה חברת משלוחים

בימים האחרונים אנו קוראים ברחבי הרשת כל מיני הודעות ופוסטים שגויים שעוסקים בפעילויות של חברות משלוחים שונות. הבורות בנושא גרמה לנו להבין כי עלינו לעצור

קראו עוד »