חיפוש

הסיכונים וההשלכות בנהיגה ללא ביטוח חובה

ביטוח חובה, הוא ביטוח רכב שחובה לרכוש כפי שמובן משמו.

למרות שחייבים לרכוש את ביטוח החובה, מי שייגש לרכישה יגלה שמחירו יקר למדי. האם ניתן לנהוג ללא ביטוח חובה? ומה המחיר במידה ונתפסתם נוהגים בלעדיו? כל התשובות במאמר שלפניכם.

 

מדוע מוטלת חובה לרכוש ביטוח?

ביטוח החובה הוא ביטוח בסיסי שמטרתו להגן על הנהג והנפגעים בתאונת דרכים. הביטוח משולם כדי במקרה של תאונה, יהיה למעורבים ביטוח והם לא יצטרכו לממן בעצמם את הטיפולים. ביטוח זה דואג שבמידה ונפגעו אנשים אחרים בתאונה שבה הנהג היה מעורב, עלות הטיפול בהם לא תיפול עליו אלא על הביטוח. במקרה של תאונה שלאחד המעורבים בה אין ביטוח, במקום שהביטוח (שאינו קיים) ישלם, הנפגעים יתבעו פיצויים מקרן ממשלתית ייעודית – "קרנית" והיא זו שתשלם לנפגעים.

 

החזרה של תשלומי הפיצויים לקרנית

המעורבים בתאונה יוכלו לתבוע את קרנית לפיצויים, ויוכלו אף להשתקם בעזרת פיצוי זה במידה ולא נגרמו להם פגיעות חמורות. אולם, קרנית עצמה לא מסתפקת רק בלפצות את הנפגעים, היא דורשת גם לקבל חזרה את הכסף ששילמה מהפוגע עצמו שהיה ללא ביטוח.

נהג ללא ביטוח שפגע באחרים חייב לשלם לקרן את הסכום ששילמה או לפחות את רובו, לעיתים מדובר בסכומים גדולים היכולים להגיע למיליוני שקלים. בעבר קרו מקרים אשר גרמו לנהגים ללא ביטוח שהיו מעורבים בתאונה, להגיע למצב בו הם חייבים לקרן סכומים גבוהים ואף לפשיטת רגל.

 

הפן הפלילי בעניין ביטוח החובה

במידה וישנו אדם הנוהג ללא ביטוח אך לא גרם לתאונה, מצבו טוב משום שהוא לא פגע באיש ולא חייב פיצויים. מה קורה כאשר אדם ללא ביטוח נעצר לביקורת בנסיעה, והתגלה שהנהג נוסע ללא ביטוח?. ככל הנראה הנהג יורד מהכביש ויזומן למשפט. במידה וזומנתם למשפט, התייעצו עם עורך דין תעבורה , שיעזור לקבל את העונש המינימלי על העבירה.

לרוב, הנהג יקבל מבית המשפט קנס ולא יותר. לעיתים יתגלה שהנהג נסע ללא ביטוח במקרה, תוך כדי שהוא מעוכב בגלל עבירה אחרת שביצע בכביש. במקרה כזה כאשר הוא יעלה למשפט, העונש הצפוי בגלל העבירה שבגללה עוכב ובגלל הנהיגה ללא ביטוח יחד, יהיה גבוה מהעונש על העברה המקורית. עצם העובדה שהוא נוהג ללא ביטוח תחמיר יותר את העונש על העבירה שביצע.

לסיכום, מסוכן מאוד לנהוג ללא ביטוח חובה, דבר זה עלול לעלות לכם ולסביבתכם ביוקר. נסיעה זו לא מתחשבת בסובבים, עלולה לעלות ביוקר ואף להוביל לענישה חמורה שתלווה אתכם למשך שנים רבות. במקום זה, הרבה יותר משתלם פשוט לרכוש פעם בשנה ביטוח חובה ולהמשיך לנהוג בשלווה. כמו שצוין קודם, אם קרה ונתפסתם בכל זאת נוהגים ללא ביטוח חובה, פנו בהקדם לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה על מנת לקבל את הייעוץ והתמיכה המקצועיים.

 

כלי תחבורה

אולי תאהבו גם את