חיפוש

ההבדלים בין מתנות לעובדים ובין מתנות ללקוחות

בשוק התחרותי של ימינו חברות מתמודדות עם אתגר כפול ויש שיגידו אף משולש, מצד אחד יש לשמור על שביעות הרצון של קהל הלקוחות של החברה ובמקביל להוסיף ולפעול לגייס לקוחות חדשים כל העת. מן הצד השני של המתרס, חברות גדלות צריכות לנהל כמויות גדולות של עובדים שכן ללא עובדים מרוצים ומגויסים לא ניתן להמשיך ולהוביל את החברה קדימה, אל עבר המטרות להן מצפים המנהלים והמשקיעים. מתנות קטנות יכולות לסייע לגייס הן את הלקוחות והן את העובדים. הכתבה הבאה תעמוד על השוני בין מתנות לעובדים בהשוואה למתנות ללקוחות ותיתן עצות לגבי השימוש בכלי חשוב זה.

 

מתנות ללקוחות

מתנות ממותגות מסייעות לחברות רבות במשק לגייס לקוחות חדשים שכן הן מהוות אמצעי פרסום נהדר שאף מסייעת לבנות לחברה אשר משכילה להשתמש בהן שם מותג חדש. בעזרת שימוש נכון במתנות ממותגות, תוכלו למתג את החברה שלכם כחברה חדשנית, עדכנית ומהירה להסתגל, תכונות חשובות במיוחד עבור לקוחות בעידן המידע של ימינו.

על אף החשיבות הרבה שיש למושגים כמו חדשנות ודינמיות, יש ערכים ותיקים יותר, מסורתיים יותר, אשר להם חשיבות ניכרת גם היום. בעזרת הענקת מתנות ללקוחות הקיימים שלכם, תוכלו לטפח לויאליות, להפגין קשיבות ולבנות קשרים טובים עם אותם לקוחות וותיקים.

 

שימוש במתנות בקרב עובדים

אפשר לחלק את ההשפעות החיוביות של הענקת מתנות לעובדי החברה לשלושה תחומים עיקריים:

  • מוטיבציה – על מנת להגיע לתוצאות מרשימות יש להשקיע מאות אלפי שעות עבודה, שלעיתים עלולה להיות מעט אפרורית ושוחקת. במצבים שכאלה, קל מאוד לשקוע לשעמום ועל אחריות המעסיקים וההנהלה להיות עם היד על הדופק ולשים לב להלך הרוח בקרה העובדים. במצבים בהם ניתן לזהות שהרוח יצאה מהמפרשים והמשאבים המנטליים והרגשיים של עובדי החברה התדלדלו, מתנה קטנה ומתחשבת יכולה להוביל להבדל ניכר.
  • גאווה והזדהות – בני אדם הם חיה חברתית ועל כן ניתן לומר שבמרבית בני האדם מוטמע הצורך להיות חלק ממשהו גדול יותר ומשמעותי. כאשר עובד מקבל מתנה עם הלוגו של החברה, הדבר יוצר אצלו תחושת שייכות וזיקה, בין אם המתנה משמשת אותו ביום יום ובין אם הוא מעביר אותה לשימוש של בן משפחה או חבר קרוב.
  • ייעול אפקטיביות של עבודה – בניגוד לפעם שחברות היו מסתפקות בהענקת עט ממותג, חברות היום משקיעות זמן ומחשבה בבחירת מתנות שימושיות אשר יהפכו תהליכי עבודה לפשוטים יותר ובכך יסייעו להעלאת התפוקה. חברת ma-bali, למשל, מתמחה בייצור מתנות ממותגות שכאלה.

 

מתנות שמתאימות גם לעובדים וגם ללקוחות

למרות שלקוחות ועובדים הן שני קבוצות נפרדות, קיימת חפיפה באשר למתנות אשר קבוצות אלו ישמחו לקבל. כך למשל גם לקוחה וגם עובד יכלו להנות משימוש בדיסק און קיי מעוצב וממותג עם הצבעים והלוגו של החברה. מומלץ לזהות מתנות שכאלה ולהזמין כמות גדולה אשר תוכל לשמש כמתנה לשני הקבוצות.

הסיבות לכך שחברות נוהגות להעניק מתנות לעובדים שונות לחלוטין  מהסיבות שבגינן חברות בוחרות להעניק מתנות ללקוחות, יחד עם זאת, בשני המקרים החברות יוצאות נשכרות ועל כן מומלץ לאמץ במקביל שני נוהגים אלו.

מתנות

אולי תאהבו גם את

מהו שיווק דיגיטלי
מהו שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הוא תחום דינמי וצומח במהירות, הכולל אסטרטגיות וטכניקות שונות המשמשות לקידום מוצרים או שירותים באמצעות פלטפורמות מקוונות. בעידן הדיגיטלי, עסקים מכל הגדלים ממנפים

קראו עוד »
עֵסֶק
10 דרכים לצמוח כעסק

בנוף העסקי התחרותי של היום, על החברות לחפש כל הזמן דרכים לצמוח ולהתרחב. בין אם מדובר על סטארטאפ או ארגון מבוסס, יישום של אסטרטגיות לצמיחה

קראו עוד »