חיפוש

מה הגורמים המשפיעים על חוות דעת משפטית רפואית?

בעת תביעת נזקי גוף, נטל ההוכחה מחייב אישורים רפואיים מתאימים.

אולם, החוק אף דורש יותר מזה ומבקש חוות דעת רפואית-משפטית.

לא בטוחים על מה מדובר? ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת

חוות הדעת הרפואית משפטית, היא מסמך חובה, הנדרש כחלק מתיק התביעה בתביעות של נזקי גוף למידע נוסף על חוות דעת משפטית לחץ כאן. לא מדובר על אסמכתא רפואית פשוטה, אלא על מסמך משפטי, בעל תוקף של עדות בשבועה, הנדרשת בתחום ההתמחות הייעודי לתביעה. גורמים רבים משפיעים על חוות הדעת השונות, המתקבלות מרופאים מומחים שונים, ומכאן שכול מטופל מקבל חוות דעת אחרת, באיכויות משתנות. אז, כיצד נוכל לדעת האם חוות הדעת שקיבלנו טובה, איכותית ותורמת לתביעת הביטוח שלנו?

 

תחום תת-ההתמחות

בניגוד לחוות דעת מרופא תעסוקתי, חוות דעת רפואית משפטית, בשל איכותה וחשיבותה לתיק התביעה, מחויבת להתקבל מרופא אשר מוסמך בתואר רופא מומחה, עבור תת-התחום בו עוסקת התביעה. למשל, רופא אורתופד של כף הרגל, הוא היחיד שיכול לכתוב מסמך שכזה עבור פציעות בשורש כף הרגל, או קטיעת אצבעות רגליים. רופאים אלו עוסקים במשך שנים ארוכות בתת-ההתמחות שלהם, ומהווים גורם ידע מקצועי מאד, ובלתי תלוי. לכן, עדותם – חוות הדעת שהם כותבים – היא מרכזית וקריטית לתיק התביעה.

 

ניסיון

מעבר לרמת הידע הגבוהה הנדרשת, דרוש גם ניסיון תעסוקתי מצד הרופא, שכן מהימנותו נמדדת, ביחס לנזקי התביעה המתוארים. בנוסף, נדרש ניסיון בכתיבת חוות דעות רפואיות ובהופעה מול בתי משפט; מחד, נדרש ניסיון בכתיבת חוות הדעת, שכן רופאים שאינם מכירים את הניואנסים המשפטיים, יכולים לפגוע בתביעה בקביעותיהם במסמך. מאידך, דרוש גם ניסיון בהופעה מול בית משפט, שכן שופטים רשאים לזמן רופאים מומחים למתן עדויות, בתיקים כאלו ואחרים.

 

האחריות של התובע

אחרי הכול, בסופו של דבר המרכיב המשפיע ביותר על חוות הדעת הוא כמובן, מי שדורש אותה – התובע. ראשית, על התובע לבחור ברופא המתאים – הן מקצועית והן ברמה באישית. לאחר מכן, התובע נדרש לבחור במומחה לו הוא יכול לשלם הוצאות – שכן מחירי חוות דעת רפואית משפטית יכולים להיות גבוהים מאוד. לאחר מכן, על התובע להציג לרופא את מצבו הרפואי לעומק, ובהרחבה. עליו להציג כול מסמך רפואי רלוונטי, ולהגיע לכול הבדיקות שהרופא דורש ממנו. כול חוסר היענות או הסתרת מידע יגרעו מהתובע את הסיכוי לקבל את מבוקשו.

לסיכום, חשוב לזכור כי חוות דעת רפואית צריכה להיות מעמיקה, מנומקת ועשירה. כדי להשיג מסמך איכותי שכזה יש לבחור ברופא המתאים ביותר, ולעבוד ביחד איתו, להבנה משותפת של המצב הרפואי והפתרונות האפשריים עבורו. לא תמיד הרופא המומחה יסכים עם כול דרשותיכם מהביטוח, אולם עליכם לסמוך עליו שהוא מספיק מקצועי ואנושי, מבין את המצב – ויפעל אך ורק לטובת הבריאות האישית של המטופל.

 

אנשי משפט

אולי תאהבו גם את