חיפוש

האם קיימות הגבלות חדשות על ביקורי רופאים בעקבות משבר הקורונה?

משבר הקורונה הביא איתנו הרבה שינויים באורח החיים של כולנו.

ריחוק חברתי, סגרים, מסיכות מהוות הן רק חלק קטן מהשינויים שקיבלנו ומדובר ברשימה ארוכה של שינויים בתחומים רבים.

אחד מן השינויים שהגיעו עם משבר הקורונה הוא הגבלות רבות שהגיעו דווקא בתחום הרפואה.

אז האם קיימות הגבלות חדשות על ביקורי רופאים בעקבות משבר הקורונה? אנחנו כאן כדי לעשות קצת סדר בכל הבלגן ולהבין מה מותר ומה אסור.

 

מה היה המצב בתחום ביקורי הרופאים לפני משבר הקורונה?

לפני משבר הקורונה החיים שהיינו חיים היו שונים מהחיים שאנחנו חיים היום בכל תחומי החיים. אם היינו מרגישים לא טוב, היינו צריכים לקבוע תור לרופא, לשבת מחוץ לחדר שלו בקופת החולים, להיכנס ברוב המקרים גם באיחור רב מהתור שלנו ולבצע את הבדיקות הרפואיות שאנחנו צריכים. האינטראקציה בין רופאים וחולים ובכללי בין מטפלים ומטופלים הייתה קרובה יותר. אז כאשר אנחנו מסתכלים על העבר, השאלה האם קיימות הגבלות חדשות על ביקורי רופאים בעקבות משבר הקורונה? היא שאלה שהתשובה ברורה מאליה ולכן ננסה לעשות סדר בהגבלות החדשות.

 

האם קיימות הגבלות חדשות על ביקורי רופאים בעקבות משבר הקורונה?

לשאלה הזו ישנן מספר תשובות. קודם כל ההגבלות החדשות עברו גם הן שדרוגים ושינויים והפקת לקחים מסודרת. אם בעבר היינו צריכים להגיע למרפאה בכדי לשוחח עם הרופא, ניתנה לנו היום האופציה לתור טלפוני. אם אני צריך לקבל מספר ימי מחלה, אני קובע תור דרך האפליקציה, הרופא יוצר איתי קשר ואני לא צריך לחכות בתור, אלא רק לשיחת הטלפון שלו. בנוסף נהיו אופציות של שיחות זום או וידאו עם הרופא לדברים שיש להתבונן עליהם, אם אנחנו נמצאים בבידוד ואנחנו מעוניינים לקבל ייעוץ רפואי מרופא עור לדוגמא, בשיחת וידאו נוכל להראות לו את הבעיה שלנו והוא יעזור לנו. אז כפי שניתן להבין, ההגבלות החדשות על ביקורי רופאים בעקבות משבר הקורונה הן הגבלות שבעיקר שומרות על ריחוק חברתי. הקורונה גרמה לנו ללכת כמה צעדים אחורה מבחינת התקרבות אבל כמה צעדים קדימה מבחינה טכנולוגית.

אז כמו שאתם יכולים להבין בשאלה האם קיימות הגבלות חדשות על ביקורי רופאים בעקבות משבר הקורונה התשובה היא לא רק חיובית היא גם ברורה מאליו. משבר הקורונה גרם לכל אחד ואחד מאיתנו אם מבחירה ואם לא לבצע שינויים באורח החיים וכך גם לרופאים. במרכז לרפואת חרום מרגישים את ההגבלות הללו ואנחנו פועלים לפיהן בכל רגע נתון. חשוב להדגיש שמדובר בהגבלות אשר מטרתו היא לא רק לייעל את התהליך הרפואי אלא גם לשמור על הבריאות של כולנו, לכן אנחנו ממשיכים להצדיע לצוותי הרפואה שפועלים במרץ בכדי לשמור על הבריאות שלנו ועל החיים שלנו.

 

אישה עונדת מסכה

אולי תאהבו גם את