חיפוש

דור המסכים – 2 פעילויות מהנות לילדים בשטח

לא סתם הכינוי – דור המסכים נדבק לילדנו הקטנים והצעירים. העולם כולו עבר ועדיין עובר שינוי דיגיטלי שגורם, גם לילדים שלנו וגם לנו, להיות במסכים רוב שעות היום. נוסיף לכך את תקופת הקורונה בה היינו שנתיים, לסירוגין, בסגרים שחייבו את כולנו לעבוד דרך המסך, ללמוד דרך המסך ואפילו לקיים קשרים חברתיים דרך המסך. אנחנו וילדינו חיים את המסכים בכל רגע נתון עד שלעיתים נדמה ששכחנו איך זה לקיים אינטראקציה עם אנשים נוספים.

 

איך אפשר להזיז את החבר'ה הצעירים מהמסכים ללא התנגדות?

מה שלא נציע לילדינו, בין אם הם בני שמונה או בין אם הם בני ארבע עשרה, הם תמיד יביעו התנגדות נחרצת בנוגע לפעילויות מחוץ לבית שאינן כוללות מסכים. התפקיד שלנו הוא לא לשכנע אותם או בטח שלא לרחם אליהם שהם יהיו כמה שעות ללא המסכים אלא, להציב עובדה – " היום אנחנו יוצאים לפעילות מחוץ לבית ומחוץ למסכים". אם כן יש שלושה פעילות מרתקות שילהיבו את הילדים הצעירים שלכם עד כדי כך שהם יבקשו עוד מהם :

 

פעילות שטח ראשונה מומלצת מאוד – פיינטבול

מדובר בפעילות אתגרית לכל המשפחה, בדרך כלל מגיל שמונה ומעלה. זו פעילות שהיא גם ספורטיבית לכל דבר ועניין ומהנה ביותר שכן מתחלקים לקבוצות, נלחמים אחד בשני וקיימת תחרות מאוד גדולה שמוציאה מכל אחד מהמשתתפים את יצר התחרותיות מה שמגביר את האתגר והרצון לניצחון.

 

סדנאות ODT

פעילות שטח שנייה שהיא מרתקת במיוחד שמתאימה גם כן לטווח גילאים מאוד גדול  – סדנאות ODT מדובר בפעילויות נהדרות שמגבשות את הקבוצה שמגיעה לפעילות. למשעה מדובר בכל מיני אתגרים כיפיים של מחשבה, של כוח ושל מנהיגות.

סדנאות ODT לילדים מומלצות משום שעל ידי המשימות השונות, הקבוצה לומדת להתגבש, וכל אחד מחברי הקבוצה מוצא את התפקיד שהכי מתאים לו, למשל – הובלת הקבוצה על ידי מנהיג שלא שנבחר מראש, אלא מנהיג שמוכיח שהוא זה שיכול להוביל מהלכים ולגרום לקבוצה להגיע למטרה שהיא הניצחון. סדנאות ODT מומלצות מאוד על ידי אנשי חינוך מובילים שאפילו מעודדים קבוצות בבתי ספר לבצע את הסדנאות הללו.

 

לסיכום

כל פעילות שהיא איננה מול מסכים והיא כוללת יציאה לשטח פתוח או לחילופין היא מתקיימת באולם גדול, היא פעילות שבהתחלה תיתקל בסירובם של הצעירים אבל לאחר שהם יבינו על מה מדובר, הם מיד יתמסרו לפעילות, ייהנו ממנה ועוד ירצו לחזור לשם.

סדנאות ODT מתאימות גם למבוגרים שבנינו שמעוניינים לקחת את קבוצת החברים שלהם לפעילות מעניינת מאתגרת ומגבשת שיכולה לתת ערך מוסף לחברויות הקיימות בתוך הקבוצה. גם חברות שרוצות לקיים פעילויות גיבוש לעובדים, יכולים למצוא שסדנאות אלו מתאימות ביותר למען מטרות אלו.

חשוב להבין, שכל פעילות מחוץ למסך היא מעניינת ומרתקת במיוחד כאשר מדובר על קבוצה. בני האדם הם יצורים חברתיים מראשית קיומנו ולכן פעילות זאת יכולה להתאים כמעט לכולם.

סטודנט, פעילויות

אולי תאהבו גם את

ניפוח נרות עוגת יום הולדת
יום הולדת בסגנון אחר

אתם מתכננים לחגוג יום הולדת בקרוב, אבל אתם רוצים שתהיה לכם חגיגה ייחודית? כזו ששונה מיום ההולדת שחגגתם לפני שנה, שנתיים ושלוש? אם כך, אתם

קראו עוד »