חיפוש

דוח שנתי לאזרחים אמריקאים – האם גם אתם חייבים להגיש אותו?

רשות המיסים האמריקאית נחשבת לאחד מהגופים החזקים (והמרתיעים) ביותר בארה"ב, כשהיא דוגלת באכיפה נוקשה ובעלת שיטת מיסוי ייחודית, אשר בין השאר דורשת מאזרחיה להגיש דוח הכנסות שנתי. האם גם אתם חייבים להגיש אותו?

 

חובת דיווח מס בארה"ב

ארה"ב נחשבת לאחת המעצמות הכלכליות הגדולות ביותר בעולם, כאשר חלק נכבד מהכנסותיה נובע מתשלום המיסים של אזרחי ארה"ב, נדרשים לדווח מידי שנה על הכנסותיהם, באמצעות הגשת דוח שנתי לאזרחים אמריקאים (טופס 1040) ובמידה וסך הכנסותיהם עברו את סף ההכנסה השנתית כפי שנקבע בחוק.

בנוסף על כך, ובעקבות הגירעון התקציבי בארה"ב, ההולך וגדל מידי שנה, ארה"ב חוקקה בשנת 2013 חוק המחייב כל אזרח אמריקאי או מחזיק גרין קארד, לדווח על הכנסותיו ו/או חשבונות פיננסיים שונים בבעלותו, דיווח אותו יש לבצע באמצעות טופס מקוון (טופס FBAR).

 

מי חייב בהגשת דו"ח שנתי?

החייבים בהגשת דו"ח שנתי הם כמובן אזרחי ארה"ב ו/או בעלי גרין קארד, שכירים או עצמאיים. שיטת המיסוי האמריקאית נוקטת בשיטה פרסונאלית, כך שגם אם אינכם חיים בתחומי ארה"ב, ואף מעולם לא ביקרתם בה, הרי שחובת הדיווח לרשויות המס בארה"ב חלה גם עליכם.

זאת ועוד, אף בעלי הכנסה שמקורה באחת ממדינות ארה"ב, דוגמת משקיעים ויזמים בתחום הנדל"ן, יהיו חייבים במקרים מסוימים בהגשת דו"חות שנתיים ובדיווח על הכנסותיהם, גם אם אינם אזרחי ארה"ב או תושבי קבע.

 

ההבדל שבין חובת הדיווח לבין חובת התשלום

תחולת המיסוי הרחבה של ארה"ב הופכת אנשים רבים לחייבים בהגשת דו"חות שנתיים, אך חשוב להדגיש כי חובת הדיווח לרשויות מס בארה"ב אין משמעה חובת תשלום למס הכנסה, שכן חובת הדיווח עומדת בפני עצמה, ללא קשר אם תהיו חייבים בסופו של תהליך בתשלום מס או לא.

אנשים רבים אינם מודעים לחובת הדיווח הקיימת להם, כשהתעלמות ממנה נחשבת לעבירה פלילית לכל דבר ועניין, כך, התעלמות מחובת הדיווח, לרבות דיווח לא מדויק, עלולים להביא לקנסות ועונשים חמורים אף יותר.

 

מה הם מועדי הדיווח?

ככל ואתם אזרחים אמריקאים או מחזיקי גרין קארד, הרי שיהיה עליכם להגיש את דו"ח המס (באמצעות טופס 1040) עד לתאריך ה – 15.4 בשנת המס העוקבת. במידה ואינכם מתגוררים בארה"ב, תינתן לכם ארכה אוטומטית של חודשיים נוספים להגשת הדו"ח.

מידה ואינכם אזרחים אמריקאים, אך בעלי הכנסה ופעילות פיננסית בארה"ב, הרי שיהיה עליכם להגיש את דו"ח המס (באמצעות טופס NR1040) עד לתאריך ה – 15.4 בשנת המס העוקבת. במקרים חריגים ניתן יהיה לקבל הארכה לתקופה של עד חצי שנה.

 

לסיכום

חובת הדיווח לרשויות המס והגשת הדו"חות השנתיים, היא חובה המוטלת על אזרחים אמריקאים ובעלי גרין קארד, גם אם אינם מתגוררים בארה"ב וכן על אזרחים זרים בעלי הכנסה / פעילות פיננסית בתחומי ארה"ב. ככל ואינכם בטוחים האם אתם מחויבים בדיווחים שנתיים, מומלץ לפנות לחברה מקצועית ומנוסה בתחום, שתעשה לכם סדר בדברים.

דוח שנתי

אולי תאהבו גם את

מה הפח הכי טוב
מה הפח הכי טוב?

בתי עסק, ארגונים, חברות ומוסדות ציבור, חייבים לבחור את הפח שהכי מתאים גם להם וגם לעובדים או לעוברי אורח. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין

קראו עוד »
4 דרכים להנציח את יקירכם
4 דרכים להנציח את יקירכם

הפרידה מהיקרים לליבנו היא אחד הרגעים המורכבים והעצובים בחיינו. אחת הדרכים להתמודד עם הכאב והאובדן היא להנציח את זכרם בצורה מכובדת וראויה. מהם אם כן

קראו עוד »