חיפוש

אלו סוגי פוליש לרצפה יש?

פוליש לרצפה מכניס לבית תחושת רעננות, יוקרה וניקיון. קיימות מספר דרכים להפוך את המרצפות העכורות למבריקות ונקיות. כדי להשיג את האפקט המושלם חשוב להכיר את סוגי הפוליש הנפוצים ותהליכי השימוש בהם.

 

פוליש קריסטל

סוג פוליש זה הינו הנפוץ ביותר ומתאים לרוב סוגי המשטחים והרצפות. הוא אינו מכיל חומרים שומניים, הוא מעניק לרצפה מראה רטוב וברק קריסטלי אך לא מגביר את רמת ההחלקה שלה – דבר אידיאלי ביותר. הוא עמיד ומחזיק זמן אך גם זמן הביצוע של פוליש זה ארוך יחסית.

 

אופן ביצוע התהליך

התהליך נעשה באופן מקצועי באמצעות חברת ניקיון. הוא כולל מכונה ייחודית ומספר חומרי הברקה שונים. המכונה מקרצפת ומחדירה אותם אחד אחר השני לתוך המרצפות עד שמתקבלת תוצאה מושלמת ועמידה לטווח ארוך.

 

לאיזו רצפה הוא מתאים?

שיטה זו אינה מתאימה לכל מרצפת. למשל: במרצפות גרניט פורצלן התהליך לא מומלץ כלל ועלול אף להזיק לרצפה לאורך זמן.

 

פוליש ווקס

פוליש ווקס מספק איטום והגנה, מסיר כתמים קשים מהרצפה והופך אותה להיראות כמו חדשה. הוא אמנם מעט פחות עמיד וקיימת סבירות גבוהה שיהיה צורך לחדש אותו לעיתים קרובות יותר, אך בהחלט מספק תוצאות. כמו כן, גם מחירו זול יחסית. תהליך זה של מריחת שכבת חומר חיצונית על המרצפות נותן להן אפקט חלק ומבריק.

 

אופן ביצוע התהליך

  • תהליך הכנה לניקוי: בדיקת סוג הרצפה לפני תחילת התהליך.
  • שימוש בחומרי ניקוי המורידים את ציפוי הווקס הישן.
  • ניקוי הרצפה בצורה יסודית כדי שלכלוך ואבק לא ייתפסו בשכבה החדשה.
  • מריחת שכבה דקה ואחידה של ווקס (חומר המזכיר שעווה) על גבי הרצפה באמצעות מכונת ווקס ייעודית עם גלגל מסתובב.

 

לאיזו רצפה הוא מתאים?

מאחר ואין צורך בקרצוף תעשייתי של הרצפות והחומרים אינם חודרים לתוכם, פוליש זה ידידותי ומתאים גם לסוגי רצפות עדינים ובררניים.

 

פוליש סילר

סוג פוליש זה הינו הפשוט ביותר וניתן אפילו לעשותו באופן עצמאי מבלי להיעזר בשירותי חברת ניקיון, אך יש לעשות זאת בצורה איכותית ונכונה. לכן כן מומלץ להשתמש בחברת ניקיון מקצועית או לכל הפחות להתייעץ עמה.

הסילר הוא חומר איטום המגן על הרצפה מפני נזקים, לכלוך ולחות, ואף משאיר אותה עם מראה חלק ומבריק. את הסילר יש למרוח על הרצפה, הוא אינו חודר לתוך המרצפת אלא נשאר מהווה שכבה חיצונית בלבד. ניתן להיעזר ברולר או מברשת במקום מכונה ייעודית.

 

אופן ביצוע התהליך

  • יש לנקות היטב את הרצפה (מוטב שהיא תהיה חדשה ושלמה).
  • למרוח את הסילר (ניתן לקנות אותו בחנות חומרי בניין) בעזרת רולר או מברשת כפי שצובעים קיר

 

לאיזו רצפה הוא מתאים?

הסילר אינו מתאים בהכרח לכל רצפה ולכל מצב. יש להתאים את סוג הפוליש והסילר לרצפה הספציפית. לכן חשוב מאוד לשכור שירותי חברת ניקיון או לכל הפחות להתייעץ עמה.

 

סוגי הפוליש

הכרנו כאן שלושה סוגי פוליש נפוצים: קריסטל, ווקס וסילר. מהי הייחודיות של כל אחד מהם, אופן תהליך השימוש בו, סוג הרצפה אליה הוא מיועד והתוצאה המושלמת אליה הוא מביא.

כלי ניקיון

 

אולי תאהבו גם את

איש תחזוקה
החשיבות שבבדיקת קרקע

כשאנחנו עוברים ברחוב ונתקלים בפרויקט בנייה, אנחנו מודדים את ההתקדמות לפי הנראית לעין, כמו עמודים או קירות. אנשי מקצוע, לעומת זאת, יודעים שעוד הרבה לפני

קראו עוד »
מעבר ציוד
מה עושה חברת משלוחים

בימים האחרונים אנו קוראים ברחבי הרשת כל מיני הודעות ופוסטים שגויים שעוסקים בפעילויות של חברות משלוחים שונות. הבורות בנושא גרמה לנו להבין כי עלינו לעצור

קראו עוד »