חיפוש

איך מבריקים שיש

ניקיון של שיש צריך להתבצע תוך היכרות עם סוגי השיש השונים. שכן, מעבר למראה והעיצוב יש לכל שיש את התכונות הייחודיות שלו שמשפיעות על המרקם של האבן. המדריך הנוכחי ירכז בפניכם את כל הפרטים שיאפשרו לכם לדעת איך תוכלו להבריק את השיש במינימום מאמץ ומקסימום התאמה. הישארו כאן ותצאו עם שיש מבריק.

 

תכירו את 2 סוגי השיש הנפוצים

אי אפשר לכתוב מדריך שעוסק בהברקת שיש מבלי להציג את סוגי השיש הנפוצים שקיימים בבתי אב רבים. הראשון הוא שיש טבעי שנחשב ליוקרתי במיוחד. הוא מאופיין במראה קלאסי ודוגמאות מיוחדות. השיש השני נחשב למשטח סינתטי והוא מוכר לכם בשמות הבאים:

  • קוריאן דקטון
  • אבן קיסר
  • סיליסטון

כאמור, חשוב להכיר בסוגי שיש אלה, כדי שתוכלו לדעת איך להבריק את השיש שברשותכם.

גולות מבריקות

כך תנקו שיש טבעי

אם רכשתם שיש טבעי ואיכותי כמו זה שנמכר באתר של חברת פרביטל, אתם תצטרכו לנקות אותו באמצעות נוזל כלים בלבד. שכן, שימוש בחומרים כימיים שנמכרים בסופרים השונים עשוי להוביל להופעת כתמים על גבי השיש הרגיש. נוסיף שההמלצה היא למרוח אחת לזמן מה את השיש בחומר שנקרא סילר. שכן, חומר ייחודי זה מונע ספיגה של לחות, רטיבות וכתמים קשים להסרה.

ההמלצה היא לנקות את השיש אחת ליום תוך הוספת מעט סבון כלים למיכל מים קטן. הניקיון צריך להתבצע תוך שימוש בסקוץ' כלים שיאפשר להסיר את שאריות המזון.

 

חשוב להגן על השיש הטבעי מפני כתמים

שמירה על ניקיון השיש תחסוך לכם עבודה רבה בניסיונות הברקתו. ההמלצה היא בעצם להשתמש באופן קבוע בתחתיות ייעודיות לכוסות שתיה. אם לא די בכך, מומלץ להימנע מהנחת סירים ותבניות רותחות על גבי השיש ללא שימוש בתחתית ייעודית שמבודדת את החום. שכן, שיש טבעי ידוע ברגישות יתר לחום.

גולות מבריקות

זו הדרך להבריק שיש סינתטי

הברקה של אבן מלאכותית צריכה להתבצע תוך שימוש בסבון, מטלית ומים חמימים. ראוי לציין שצריך לבצע את הניקיון המדובר מיד לאחר הופעת הכתמים. שכן, אלה עשויים לחלחל במהירות לנקבוביות שבתוך השיש ולפוגע בחוסן שלה. מומחים ממליצים להימנע משפשוף חזק של השיש ושימוש בחומרים מזיקים כמו אקונומיקה. שכן, אלה עשויים להרוס את מראה השיש.

 

אפשר להשתמש בחומרים טבעיים

רגע לפני שהמדריך מסתיים, נציין בפניכם שהדרך הטובה ביותר להבריק את שני סוגי השיש היא תוך שימוש בחומרים טבעיים שקיימים בכל בית. אפשר למשל למהול מעט חומץ תפוחים במים חמימים ולהעביר מטלית ספוגה בחומר זה על גבי השיש. יש מי שבוחרים להשתמש גם בסודה לשתייה שמעורבבת עם מים חמימים ומיץ לימון.

 

מילים אחרונות לסיום

הברקה של שיש יכולה להתבצע תוך היכרות מעמיקה עם סוגי השיש הקיימים בשוק והחומרים הטבעיים שנמצאים בכל בית. בשלב זה אתם מכירים בכל המידע החיוני, כך שנותר לכם רק לצאת לדרך ולהבריק את השיש שברשותכם.

גולות מבריקות

אולי תאהבו גם את

מה הפח הכי טוב
מה הפח הכי טוב?

בתי עסק, ארגונים, חברות ומוסדות ציבור, חייבים לבחור את הפח שהכי מתאים גם להם וגם לעובדים או לעוברי אורח. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין

קראו עוד »
4 דרכים להנציח את יקירכם
4 דרכים להנציח את יקירכם

הפרידה מהיקרים לליבנו היא אחד הרגעים המורכבים והעצובים בחיינו. אחת הדרכים להתמודד עם הכאב והאובדן היא להנציח את זכרם בצורה מכובדת וראויה. מהם אם כן

קראו עוד »