חיפוש

איך לחגוג אירועים משפחתיים בזמן הקורונה

אומנם אנחנו נמצאים במגיפה עולמית, אך זה לא ימנע מאיתנו לחגוג אירועים חשובים ולהיפגש עם המשפחה. הממשלה הבינה לליבנו והכתיבה לנו הנחיות שיאפשרו לנו את החגיגה מבלי לסכן אחד את השני. אחת ההנחיות אומרת שהמפגשים המאפשרים התקהלות של יותר מ- 10 משתתפים צריכים להיות באוויר הפתוח – ואלו הן ממש מילים נרדפות ל'על האש' בחורשה. דרך נפלאה לחגוג ביחד ובצורה ישראלית.

 

יתרונות בחגיגה באוויר הפתוח

 

הנחיות בקורונה

לפי ההנחיות (עדכני לתאריך 29 לנובמבר 2020) התקהלות תהיה עד 10 אנשים בחלל סגור, ועד 20 משתתפים בחלל פתוח. בשביל לחגוג אירוע משפחתי מבלי לספור על 2 ידיים מי מגיע – כדאי ואף מומלץ לקיים את האירוע באוויר הפתוח. מקומות ליד הבית כמו חורשה או גן ציבורי המאפשר הדלקת אש יתאימו למאורע, שכן גם הקירבה לבית נוחה לנו.

 

אינטימיות משפחתית

בגלל ההגבלה על מספר מצומצם של אנשים, יהיה קל יותר להיות מחושבים מבחינת כמויות של אוכל ולצמצם עלויות. בזכות ההנחיה של עד 20 בני משפחה, יש לנו הזדמנות לחוות אינטימיות מסוג אחרת ולנהל יותר שיחות אישיות ולהכיר קרובים בצורה מעמיקה – אין דבר שמקרב בין שניים מאשר חיוך הדדי עם חתיכות בשר בין השיניים.  אולי תגלו שלאחד אין את הלכלוך הזה כי הוא צמחוני – על האש היא תשובה לצמחונים, קרניבורים, רגישים לגלוטן וטבעונים בכל גיל. לכולם יש מקום מסביב לשולחן ובחגיגה.

 

פטור ממסכה על המנגל

הנחייה שנועדה למסעדות היא שטבחים העובדים ב'פס חם' ומבשלים בחום גבוה (למשל פיצריות) לא מחויבים לעטות מסיכה, וזה כי רוב החיידקים יושמדו מעל טמפרטורה של 80 מעלות ואין חשש מהדבקה דרך המזון – סיבה טובה להדליק את המנגל או להוציא את גריל הגז מחצר הבית ולצלות קצת. אם יש לכם מעשנת בשר בבית, אחת שעובדת בעיקר על פחמים ועץ (עדיף מבחינת ניידות) זו הזדמנות נפלאה להשוויץ בה וגם להתאמן. מעשנת בשר נותנת טעם מעניין ומרקם שונה מגרילים למיניהם, תוספת נחמדה ומעניינת לטעמים מוכרים.

אם עדיין לא הצטיידתם במעשנת בשר או בגריל מקצועי; פחמי – גז – או חשמלי, תוכלו לרכוש מהמקצוענים כל אחד מהסוגים הנ"ל באתר – grill.co.il. 'וובר' נמצאת בתחום הגרילים והמנגלים משנת 1952 וכל מבין עניין בנושא יכיר את השם, יפאר וימליץ עליהם – תבדקו.

 

לסיכום

לחגיגת אירוע משפחתי באוויר יש הרבה יתרונות. למשל, השתתפות גבוהה יותר של אנשים לעומת חגיגה במקום סגור וההיכרות האינטימית שהמספר העדיין מצומצם הזה מאפשר. אוכל תמיד נותן את גוון האירוע, וריח העשן מהמנגל מעלה חיוך עוד לפני שהתחלנו לחגוג. 'על האש' הוא פתרון לכל בני המשפחה, מפעוט ועד זקן, מרגישים לגלוטן ולקטוז ועד צמחונים וטבעונים – כולם זוכים בארוחה טובה, נוף משגע ואוויר נקי אחרי הסגר שעברנו.

 

קורונה

אולי תאהבו גם את

ניפוח נרות עוגת יום הולדת
יום הולדת בסגנון אחר

אתם מתכננים לחגוג יום הולדת בקרוב, אבל אתם רוצים שתהיה לכם חגיגה ייחודית? כזו ששונה מיום ההולדת שחגגתם לפני שנה, שנתיים ושלוש? אם כך, אתם

קראו עוד »