חיפוש

רשלנות רפואית בלידה: 5 הפעולות הקריטיות שיש לעשות במיידי

איסוף מסמכים, התייעצות עם עורך דין, קבלת חוות דעת רפואית, חישוב גובה הפיצוי והגשת תביעה – אלו פעולות שיכולות לקבוע את התוצאות המשפטיות של רשלנות רפואית בלידה.

נמצאים במצב דומה? הנה כל מה שכדאי לכם לדעת.

רשלנות רפואית באה לידי ביטוי במתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה. עם זאת, התנאי לקבלת פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית הוא הוכחה לכך שאותה סטייה גרמה נזק למטופל – שלא היה נגרם אלמלא הסטייה. ספציפית בלידה, הרשלנות עלולה לגרום לפגיעה בעובר או באם והיא מחייבת התנהלות נכונה לצורך קבלת הפיצוי המקסימאלי.

אז איך עושים את זה? הנה 5 הפעולות הכי קריטיות שכדאי להתחיל כמה שיותר מוקדם:

 

  1. איסוף מסמכים רפואיים

הפעולה הכי קריטית היא לאסוף כל מסמך רפואי רלוונטי. זה כולל את המסמכים הרפואיים של ליווי ההיריון, את מסמכי הקבלה אל חדרי המיון והאשפוז, את המסמכים שמתעדים את הכניסה אל חדר הלידה וכמובן גם את הממצאים של הלידה – במידה ויש כאלה. ככל שאוספים יותר מסמכים רפואיים מבוססים, כך קל להוכיח את הטענה של רשלנות רפואית.

 

  1. התייעצות עם עורך דין

פעולה חשובה אחרת שכדאי לעשות כמה שיותר מוקדם היא להיכנס לאתר כמו https://www.df-law.co.il/רשלנות-רפואית-בהריון ולתאם פגישה עם עורך דין שמתמחה בנושא. התייעצות עם עורך דין למעשה מתניעה את התהליך בהיבט המשפטי, כמו גם מאפשרת למי שנפגעו מרשלנות רפואית בלידה לקבל מידע שמייצג את האינטרסים שלהם.

 

  1. קבלת חוות דעת רפואית

הדרך של בתי המשפט להכריע בשאלה האם אכן הייתה מצד הרופא סטייה מרמת הזהירות הסבירה היא להשתמש בחוות דעת רפואית של מומחה. בגלל שלשופט אין את הידע הרפואי הרלוונטי, הוא למעשה נעזר ברופא אחר שזו תחום המומחיות שלו. את חוות הדעת רשאים להגיש גם התביעה וגם ההגנה, לכן כדאי לקבל אותה מוקדם וממישהו שמכיר את פרטי המקרה.

 

  1. חישוב גובה הפיצוי

מומלץ לחשב את גובה הפיצוי באופן שעולה בקנה אחד עם פסקי דין תקדימיים ורלוונטיים. בשביל לדעת כמה פיצויים נקבעו בכל פסק דין קודם, אפשר להתייעץ עם עורך הדין וגם לקבל מידע דרך אתרי האינטרנט. כמו כן, את גובה הפיצוי שאותו רוצים לתבוע צריך לחשב לפי פרמטרים ובהם אובדן ימי העבודה, היקף הנזק הרפואי, עלות הטיפול הרפואי, עוגמת הנפש וכן הלאה.

 

  1. הגשת תביעה

מבחינה מעשית, הדרך לקבל פיצוי בגין תביעת רשלנות רפואית מכל סוג היא כמובן להגיש אותה. בשביל להגיש תביעה צריך לנסח את המסמך באופן מבוסס ולתאר את פרטי המקרה בצירוף דוגמאות, נימוקים והסברים. לאחר מכן, מגישים את התביעה אל בית המשפט המתאים וממשיכים להתייעץ עם עורך הדין לגבי ליווי מלא עד לפסק הדין.

 

משקל

אולי תאהבו גם את