חיפוש

מתי הזמן הנכון להחליף את הרכב?

אם אתם לא בטוחים מתי הזמן הנכון ביותר להחליף את הרכב והאם ירידת המחיר שלו לאחר 3 שנים משתלמת יותר בהשוואה לרכב שקיים 10 שנים על הכביש, תתפלאו לדעת שיש עוד מאפיינים שיקבעו לכם מתי העיתוי הנכון ביותר למכור את הרכב.

 

כמות רכישות הרכב בישראל רק עולה עם השנים וצפויה להמשיך ולעלות. על פי הערכות איגוד יבואני הרכב בעשור הקרוב יהיה ביקוש ל- 5.2 מיליון רכבים חדשים על כבישי הארץ. כבר כיום ביקוש הרכבים בישראל עומד על 3.3 מיליון כלי רכב.

עם השיפור בתוחלת החיים בישראל רבים מבין רוכשי הרכב מבצעים רכישת רכב כל 3 שנים, אך בחישוב כלכלי חשוב לבדוק האם באמת החלפת רכב בכל 3 שנים היא הזמן הנכון ביותר להחלפת הרכב? האם קיים הבדל בין החלפת רכב מיושן יותר לעומת רכב חדש שקיים 3 שנים על הכביש ומה בכלל הזמן הנכון ביותר להחליף את הרכב?

 

קשר רגשי משפיע על החלפת הרכב

רכב הוא לא רק רכישה בהסתכלות על כדאיות פיננסית. לכל מי שקונה רכב, נוסע עליו ונהנה ממנו יש קשר רגשי עמוק אליו בין אם הוא מודע לכך ובין אם לא. רכב שמצריך מכם הרבה טיפולים ותחזוקה הוא רכב שמעיק עליכם, רכב שחסכוני בדלק הוא רכב שלא תמנעו מעצמיכם ליהנות ממנו ולנסוע עליו למרחקים גדולים.

כל אלו ועוד הם מאפיינים שמשפיעים על החלטתכם להחליף את הרכב לא קשר לזמן שבו הוא מצוי על הכביש. מדובר בהחלטה רגשית לחלוטין שלא קשורה לחישובי עלות מול תועלת ויש לקחת אותה בחשבון כאשר אתם מתלבטים לגבי מהו הזמן הנכון ביותר להחלפת הרכב.

 

אפשרויות רכישה אטרקטיביות

יחד עם השיפורים הטכנולוגיים שהוכנסו ברכבים כמו סוזוקי סוויפט ועוד צפויים להתרחש, קיימות כבר כיום עסקאות מצוינות לביצוע רכישת רכב חדש או יד שנייה מצד סוכנויות רכב רבות. עסקאות כמו מימון מלא לרכב ללא התחייבות בתשלום מקדמה מאפשרות לרוכשי רכב רבים, גם אם אין בידם את ההון הנדרש לרכישת רכב, לרכוש רכב חדש תוך התחשבות ביכולת השתכרותם הכלכלית.

בנוסף לכך, קיימות גם סוכנויות רכב שמאפשרות לרוכשים את רישום בעלות הרכב על שמם וזהו יתרון אל מול חברות הליסינג שבהן הרכב רשום על שם חברת הליסינג בלבד. כל אלו מאפשרים לבצע רכישת רכב ללא הגבלה של סוג הרכב וכמה זמן הוא מצוי על הכביש מכיוון שמדובר בעסקאות טרייד אין שבהם מנוכה עלות הרכב הישן והתשלום החודשי הוא למעשה הפרש המחיר בינו לבין הרכב החדש.

 

רכב ישן לא בהכרח עדיף יותר כלכלית

מכירים את אותם נהגים ששומרים בקנאות על הרכב שלהם ולא מוכנים להחליף אותו גם לאורך שנים רבות? חלקם עושים זאת מתוך מחשבה שהם חוסכים כסף בכך אך לא תמיד מחשבה זו היא הבחירה הכלכלית הטובה ביותר עבורם.

אם ניקח בחשבון את בלאי הרכב ואת צריכת הדלק שרק גדלה לאורך השנים עם התיישנות הרכב ואת "ההפתעות" שהוא מזמן לכם בביקורים במוסך, כל אלו בחישוב מצטבר יעלו לכם לא פחות מאשר רכישת רכב חדש שאינו מצריך תחזוקה כלל ובעל יחידות הנעה משוכללות שמספקות צריכת דלק נמוכה ביותר.

 

ההבדל בין מכונית שנתיים על הכביש למכונית 10 שנים על הכביש:

לא מעט פעמים עולה נושא העלות מול תועלת של רכבים חדשים אל מול רכבים משומשים שקיימים כבר מעל שש שנים ויותר על הכביש. אנשים שרכשו רכב לא ממש בטוחים מתי העיתוי הנכון ביותר להחליף את הרכב? האם כדאי לעשות זאת לאחר שנתיים או 3 שנים או למעשה כדאי להמתין בסבלנות עד שהרכב מתיישן וקיים על הכביש כבר למעלה משש שנים או יותר?

העיתוי הוא נושא קריטי לא רק בשל ירידת ערך הרכב אלא גם בשל אופי הנהג ועד כמה הוא רגיל לבצע תחלופה של רכבים. קיימים נהגים שרגילים להחליף רכב כל 3 שנים בעסקאות טרייד אין בעוד שאחרים יישארו עם הרכב לאורך שנים רבות וישמרו עליו בקנאות.

ירידת ערך הרכב והשפעתה: ירידת ערך הרכב משפיעה בראש ובראשונה כאשר תבקשו לבצע את הקניה של הרכב הבא שלכם מכיוון שהיא זו שתקבע את הפרש המחיר בין מחיר הרכב החדש לרכב הישן, בין אם תבצעו זאת בעסקת טרייד אין ובין אם לאו.

במהלך 3 השנים הראשונות של הרכב מתבצעת ירידת ערך שבין 10% עד 15%. מדובר בירידת ערך גדולה יותר מכיוון שבעת קניית רכב החדש מחירו הוא גם הגבוה ביותר, רכב חדש 0 ק"מ על הכביש שעלות הרכישה שלו הייתה 140 אלף שקלים יאבד 21 אלף שקלים מערכו (15%) במהלך שנה אחת. תמכרו אותו לאחר 3 שנים? ירידת הערך שלו תעלה לכם 63 אלף שקלים בהערכה.

אך אם תיקחו את אותו הרכב לאחר 10 שנים על הכביש, גם אם ירידת הערך שלו תישאר אותו הדבר (15%) עדיין היא תהיה קטנה יותר מכיוון שמחירו בשוק הרכבים הוזל בצורה משמעותית.

אך אם ירידת ערך הרכב באה לטובת רכב ישן יותר, כאשר מגיעים לנושא תחזוקת הרכב היתרון הוא לטובת רכב חדש. החישוב הוא פשוט, רכב חדש 3 שנים על הכביש כמעט ואינו צריך תחזוקה אם בכלל, חוץ מעובדה זו קיימת לו גם אחריות יבואן הרכב על כל מקרה של תקלה מכאנית.

ובאשר לצריכת הדלק? רכב חדש יותר – פחות צריכת דלק, גם בשל התקדמות טכנולוגית שמאפשרת יחידות הנעה חסכוניות יותר וגם בשל העובדה שמערכת ההנעה שמתיישנת עובדת בצורה פחות יעילה וצורכת יותר דלק.

כאמור, כאשר מגיעים לרכב יד שנייה, ככל שהשנים חולפות כך גם עלות התחזוקה שלו מצריכה הקפדה יתרה וככל שהיא מתיישנת כך גם הוצאות התחזוקה עליה גדלות. אם כן מה היא הבחירה העדיפה ביותר עבורכם? אם יש באפשרותכם לבצע החלפת מכונית חדשה בתוך 3 שנים וליהנות מיתרונות מכונית חדשה אל מול עלות יקרה יותר לקילומטר בהשוואה לרכב ישן יותר, עשו זאת.

כיום רוכשי רכב רבים מבצעים רכישות רכבים חדשים לחלוטין בעסקאות טרייד אין עם יתרון למימון מלא 100% מערך הרכב וללא חיוב במתן מקדמה כספית כלל, מה שפותח עבורם את האפשרות ליהנות מרכב חדש לחלוטין ללא הבאת הון עצמי, אלא רק בהחזר חודשי המותאם ליכולת ההשתכרות שלהם. תתחדשו!

מוכר רכב

אולי תאהבו גם את